0

3 tips til en succesfuld start på din e-mailmarketingproces

I dag findes der mange måder, du kan lave marketing på. En af dem er e-mailmarketing, hvor du bruger e-mails til at sende kampagner, nyhedsbreve eller andet materiale ud til besøgende eller kunder, der har tilmeldt sig din e-mailiste, så deres interesse for din virksomhed og produkter vækkes.

Selvom mange tror, at e-mailmarketing er ved at uddø, så er det ikke rigtigt. Så længe e-mails består, lever e-mailmarketing videre i bedste velgående. Og det er altså en rigtig god måde for dig at skabe og vedligeholde en relation mellem dig og

Læs med, så du kan komme godt fra start med din e-mailmarketingproces, som forhåbentlig kan hjælpe dig med at skabe en større omsætning.

Kom godt i gang med e-mailmarketing med 3 enkle trin 

Hvis du allerede har besluttet, at e-mailmarketing er noget, som din virksomhed burde afprøve, så er næste step i processen at komme godt fra start. For at du kan få en succesfuld rejse med e-mailmarketing, giver vi dig 3 enkle og konkrete råd, du kan benytte dig af, når du skal begynde med det.

  1. Bed om tilladelse

Vi kan slet ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at have dine modtageres tilladelse til at sende dem mails. Uden deres samtykke er det nemlig ulovligt for dig at sende mails til dem. Tilladelse til at sende mails kan ske via et telefonopkald, personlig henvendelse eller den mest kendte måde: at krydse af i en lille boks, når kunden skal betale for en vare, hvormed de giver virksomheden tilladelse til at sende nyhedsbreve eller lignende materiale.

Det er i princippet ligegyldigt, hvilken metode du bruger til at indsamle tilladelserne, men gør dig nogle tanker om hvilken metode, der er den smarteste for dig. Hvis du inkorporerer samtykket til en del af købsprocessen, så potentielle modtagere aktivt kan tilvælge dine nyhedsbreve, sparer du dig selv for en masse tid.

  1. Hav styr på hvem dine modtagere er

Inden du kan gå i gang med at sende e-mails, skal du have styr på, hvem dine modtagere er. Du skal selvfølgelig have en liste med oplysninger om dine modtagere. Hvad hedder de, hvad er deres e-mailadresser og evt. alder, køn, interesser osv. Når du har en samlet en modtagerliste, kan det være en god idé at inddele den yderligere i forskellige relevante målgrupper, som fx målgrupper efter demografi, geografi, købsadfærd osv.

På den måde ved du en smule om dine modtagere og kan derfor også bedre målrette skræddersyet indhold til dem. Det giver dine modtagere en følelse af ikke bare at være én ud af mange, men derimod en værdsat kunde, hvor der er brugt tid på lige netop ham eller hende.

  1. Design indholdet til modtagerne

Det er vigtigt, at du designer dine mails indhold til at matche modtagernes behov. Det er nemlig ikke dine eller din virksomheds behov, der skal være i fokus, men derimod modtagerens. Tænk på, at dine mails helst ikke skulle ende i papirkurven, fordi modtageren ikke finder det relevant og derfor heller ikke interagerer med det.

Mailens budskab skal kunne 3 ting: få modtageren til at åbne mailen, læse den og interagere med den. Og drømmescenariet for dig er selvfølgelig at opnå dem alle. Du kan fx tilbyde dem inspiration eller tips og tricks ift. trends inden for netop din branche, specielle rabatkoder kun til dem eller noget helt tredje, hvor de får en klar fordel ved at modtage nyhedsbrevet.

admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *