3 geniale kampagner til din virksomhed

Som virksomhed skal man finde den perfekte balance mellem branding og CSR, når man laver kampagner. Vi ved godt, at du bare gerne vil tjene penge, og du nok undrer dig over, hvordan CSR kan bidrage til det, men det kan det i den grad. Den brandingværdi, der kommer af at gøre noget godt for lokalområdet eller en særligt udsat gruppe, kan ikke undervurderes nok, selvom den kan være svær at måle direkte på.

Vi giver dig her 3 kampagner, som du kan tage i brug, når du vil gøre noget godt for dig og for andre.

Løb for et godt formål

Med en løbekampagne kan du faktisk slå tre fluer med et smæk. Du kan styrke din virksomheds brand, du kan støtte et godt formål, og du kan få dine medarbejdere ud på en god løbetur. Alle vinder.

Husk løbetrøjer med tryk, så kampagnen bliver lidt mere formel og officiel.

Få det til at involvere børn

Børn er oplagte at hjælpe, når du laver en kampagne. De er sjældent selv skyld i den dårligdom, de er udsat for, og du kan være med til at få dem på ret kurs på den ene eller anden måde.

Du kan støtte danske hospitalsklovne, Red Barnet eller en tredje organisation, der hjælper børn.

Analyser samfundssituationen

For ekstra meget opmærksomhed skal din kampagne være aktuel. Du vil helt sikkert få respekt for at køre en kampagne mod HIV og AIDS, men er det et højaktuelt samfundsproblem, som vil få folks opmærksomhed?

Det tror vi ikke, men hvis du har haft problemet på tæt hold, skal vi ikke afholde dig fra at støtte sagen.

admin